Inbound marketing
Inbound marketing leder till långsiktigt lönsam marknadsföring, bättre kundrelationer och högre försäljning.
Inbound marketing leder till långsiktigt lönsam marknadsföring, bättre kundrelationer och högre försäljning.
Historiskt har försäljning bedrivits på ett och samma sätt. Säljare kontaktar potentiell kund, som i sin tur behöver bli övertalad eller informerad för att i slutändan vilja göra ett köp eller en affär. Allt eftersom den digitala världen växer och ständigt finns närvarande blir säljarrollen alltmer diffus och oviktig. Idag kan vi ta reda på det mesta själva och informationen finns rakt framför våra ögon. Webbplatser säljer sig själva.
Detta har gjort att man ser fördelar med att ta tillvara på den trafik och besöksfrekvens en webbplats har. Det handlar om att möta kunden på dennes villkor och se hur man som leverantör kan följa med kunden och underlätta dennes beslutsprocess. Innehållet på en webbplats ska vara attraktivt och fånga besökaren på ett tidigt stadium. På så sätt låter man kunderna hitta företagen istället för tvärtom. Ett bra exempel på detta som blir allt vanligare är det som ofta kallas content marketing – att man skapar innehåll som ens kunder är intresserade av.
SEO, content marketing och blogg är bra exempel på innehåll som attraherar.
Fylla i ett formulär, call to action eller få de att lämna ifrån sig sin e-postadress är sätt att konvertera på.
Genom e-post kampanjer, automatiserade flöden och genom programmatic kan vi följa den potentiella kunden och skicka relevant information som stimulerar till köp.
Kunden blir även mer engagerad, sprider sin upplevelse till andra och får ett högre förtroende. Bra verktyg för underhåll är undersökningar, e-post och sociala medier.
Har du frågor gällande våra tjänster? Slå oss en signal på 08-55 80 38 50 eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
”*” anger obligatoriska fält