System­utveckling

Traditionell systemutveckling är något som ligger Awave varmt om hjärtat. Vi utvecklar kundanpassade systemlösningar som skräddarsys efter kundens specifika behov och vi är med från första planering till driftsättning.

Kontakta mig

Systemutveckling och kundanpassade systemlösning­ar

Att ha arbetat med kundanpassade systemlösningar i många år har gett oss erfarenhet inom programmeringsspråken PHP, C#.Net, VB:Net och Java. Vi arbetar även med databaserna MySQL, MSSQL, ORACLE, MONGODB och PostgreSQL.

När vi bygger system följer vi vår egna process som innebär att vi har en eller flera projektledare som samordnar och lotsar projektet från början till slut. Vi lägger även stor vikt vid förstudie, systemering, programmering och testning, implementation och slutligen utbildning. Efter arbetet med det nya systemet erbjuder Awave alltid specialanpassade drift- och supportavtal.

Mer om processen för systemutveckling

Vad gör man när ens system håller en tillbaka?

Under de senaste åren har Awave hjälp Electrolux att bygga om deras HR-verktyg som inte hade den inbyggda flexibilitet som Electrolux behöver. För att underlätta och effektivisera hanteringen av innehåll i deras interna system har vi tagit fram ett verktyg som integrerades för snabbare och enklare uppdateringar.

Så byggde vi om Electroluxs HR-system

Förstudie / Analys / Kravspec­ifikation

I en förstudie avgränsas problemområdet så att fokus sätts på de delar som ger störst effekt och nytta för verksamheten.

I förstudien anger man även de olika målen som finns för olika intressenter. Alla dessa krav som samlats ihop i förstudien skapar sedan en kravspecifikation som lägger grund för det nya systemet.

Systeme­ring, program­mering och test

För att skapa en grund för programmeringen av systemet utgår vi från kravspecifikationen för att ta fram informationsflödesmodeller och olika funktioner.

När databaser och användargränssnitt är utvecklat går projektet över till den fasen där systemet testas. När man testar ett nytt system gör man system- och programtester, användartester och slutligen acceptanstester.

Impleme­ntering, utbildni­ng och driftsätt­ning

Innan det utvecklade systemet sätts i drift utbildas dess användare i hanteringen av det nya systemet och vi upprättar även en förvaltningsorganisation.

Det sista som sker innan systemet sätts i drift är att användarna får utbildnings- och driftdokumentation som bland annat innehåller det man gått igenom på utbildningen.

Drift och support

Då alla system som vi bygger är unikt anpassade efter var enskild verksamhet så erbjuder vi alltid drift och support av dessa, lika självklart som vilken uppföljning som helst.

Våra supportavtal innefattar bland annat en egen personlig tekniker och kontaktperson, snabb inställelsetid och telefonsupport. Vi arbetar även mycket i vårt egna system för ärendehantering där ni enkelt kan kommunicera direkt med Awaves anställda.

Vi är fullservicebyrån med hjärtat i Stockholm, Köpenhamn och Riga

Har du frågor gällande våra tjänster? Slå oss en signal på 08-55 80 38 50 eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.

Ja tack! Jag vill gärna bli kontaktad!

*” anger obligatoriska fält

Hidden

Genom att klicka på skicka godkänner du vår personuppgiftspolicy